stickyMenu
close
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > اخبار > خبر > بهترین فیلم‌های خون‌آشامی تاریخ
بهترین فیلم‌های خون‌آشامی تاریخ
مصطفی 20:10 | 1401/01/28

بهترین فیلم‌های خون‌آشامی تاریخ

در تاریخ سینما، فیلم‌های بسیاری با محوریت خون‌آشام‌ها ساخته شده است؛ در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های خون‌آشامی می‌پردازیم.

best-vampire-movies-ever-made
فیلم موربیوس (Morbius) محصول مارول،‌ یکی از جدیدترین فیلم‌ها با محوریت خون‌آشام‌ها است؛ هر چند،‌ قبلا، فیلم‌های خون‌آشامی بسیار زیادی ساخته شده‌اند و زمینه را برای آثار دیگر فراهم کرده‌اند. علاوه بر این، برخی از آثار نیز استانداردها را بسیار ارتقاء بخشیده‌اند.

در این مطلب، قرار است به معرفی بهترین فیلم‌های خون‌آشامی تاریخ سینما بپردازیم. در این فهرست، آثار بلاک‌باستری،‌ فیلم‌های کلاسیکی از دهه ۸۰ و همه نوع فیلمی وجود دارد که بر اساس امتیاز کاربران در وب سایت رنکر رتبه‌بندی شده‌اند. در ادامه همراه با ما باشید.

۱۰. فیلم ون هلسینگ (Van Helsing)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «ون هلسینگ» محصول سال ۲۰۰۴ میلادی است و استیون سامرز (Stephen Sommers) آن را کارگردانی کرده است. این اثر سینمایی با سریالی به همین نام از بسیاری جهات، متفاوت است اما در کل، هر دوی آن‌ها مبارزه‌های هیولایی زیادی را به تصویر کشیده‌اند.

متاسفانه، فیلم «ون هلسینگ» موفق نشده بود تا امتیاز خوبی از منتقدان دریافت کند اما به نظر می‌رسد که در گذر زمان، نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است. این فیلم با بازی کیت بکینسیل (Kate Beckinsale) است که سال قبل از آن در فیلم جهان زیرین (Underworld) بازی کرده بود.

در مقابل کیت بکینسل نیز هیو جکمن (Hugh Jackman) بازی می‌کند که قبل از این فیلم، نقش ولورین را در فیلم‌های مردان ایکس بازی کرده بود. در هر صورت، فیلم «ون هلسینگ» یک اثر جالب‌توجه و رضایت‌بخش به شمار می‌رود.

۹. فیلم شب وحشت (Fright Night)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «شب وحشت» به نویسندگی و کارگردانی تام هالند (Tom Holland) است؛ البته نه بازیگر مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول. این فیلم که محصول سال ۱۹۸۵ میلادی است، یکی از جالب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های ترسناک دهه ۸۰ میلادی محسوب می‌شود.

فیلم «شب وحشت» از برخی جهات نسبت به دیگر فیلم‌های خون‌آشام محور، هوشمندانه‌تر است. نقش‌آفرینی کریس ساراندون (Chris Sarandon) در نقش یک خون‌آشام خبیث، جذابیت این فیلم را دو چندان کرده است. در سال ۲۰۱۱ میلادی، یک بازسازی از این فیلم با بازی کالین فارل (Colin Farrell) ساخته شد که یک برداشت عالی از این داستان محسوب می‌شد.

۸. فیلم جهان زیرین: تکامل (Underworld: Evolution)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «جهان زیرین: تکامل» محصول سال ۲۰۰۶ نسبت به فیلم اصلی در سال ۲۰۰۳ میلادی چندان مورد پسند و احترام نیست. این فیلم، دومین فیلم از مجموعه فیلم‌های «جهان زیرین» با بازی کیت بکینسیل و اسکات اسپیدمن (Scott Speedman) در نقش‌های اصلی سلین و مایکل است.

فیلم «جهان زیرین: تکامل» همانند دیگر فیلم‌های این فرنچایز،‌ چندان مورد پذیرش منتقدان قرار نگرفته بود. با این حال، این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌های این مجموعه،‌ سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر است و یک قدم روبه‌جلو در توسعه این فرنچایز به شمار می‌رود.

۷. فیلم ۳۰ روز شب (30 Days Of Night)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «۳۰ روز شب» اقتباسی سینمایی از کتاب‌های کمیکی به همین نام است. در این فیلم، جاش هارتنت (Josh Hartnett) و بن فاستر (Ben Foster) نقش‌آفرینی می‌کنند که بازی آن‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این فیلم که در سال ۲۰۰۷ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود، چندان مورد استقبال قرار نگرفته بود اما در کل، یک اثر ترسناک و اکشن بسیار خوب به شمار می‌رود که مطمئنا بینندگان زیادی از آن لذت برده‌اند.

۶. فیلم از گرگ‌ومیش تا سحر (From Dusk Till Dawn)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «از گرگ‌ومیش تا سحر» در سال ۱۹۹۶ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود و یکی از اولین فیلم‌نامه‌های نوشته شده توسط کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) به شمار می‌رود و یک اثر جالب‌توجه و عجیب محسوب می‌شود.

نقش اصلی این فیلم را جورج کلونی (George Clooney) بازی می‌کند که اولین نقش سینمایی او پس از کسب موفقیت بسیار زیاد در سریال ای آر (E.R) است. علاوه بر این، تارانتینو علاوه بر نوشتن فیلم‌نامه این فیلم، نقش مهمی نیز در آن بازی کرده است. کارگردانی این اثر را رابرت رودریگز (Robert Rodriguez) در دست داشته است.

۵. فیلم جهان زیرین (Underworld)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «جهان زیرین» محصول سال ۲۰۰۳ میلادی به کارگردانی لن وایزمن (Len Wiseman) است. افراد کمی انتظار داشتند که این فیلم که بر محوریت نبرد خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها است و با بودجه نسبتا متوسطی ساخته شده است، به موفقیت دست پیدا کند و چهار دنباله برای آن ساخته شود.

با این حال، این فیلم، از جمله بهترین فیلم‌های خون‌آشامی و اکشن به شمار می‌رود. در فیلم «جهان زیرین»، کیت بکینسیل نقش یک سرباز به نام سلین را بازی می‌کند که باور دارد که گذشته می‌تواند کلیدی برای آینده باشد. متاسفانه، رهبر سابق او یعنی ویکتور با بازی بیلی نای (Bill Nighy) آن فرد سابق نیست و ممکن است فهرست دشمنان سلین بسیار گسترش یافته باشد.

۴. فیلم بلید (Blade)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «بلید» در سال ۱۹۹۸ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم نه تنها یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های خون‌آشامی به شمار می‌رود بلکه شروع فیلم‌های مارول در دنیای سینما محسوب می‌شود. جدا از جلوه‌های ویژه آن، پس از گذشت نزدیک به ۲۵ سال، فیلم «بلید» همچنان مورد استقبال طرفداران قرار دارد.

وسلی اسنایپز (Wesley Snipes) موفق شده بود تا در این فیلم، نقش اصلی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد؛ او کاملا نقش را متعلق به خودش کرده بود و از آن لذت می‌برد. از همین رو،‌ ماهرشالا علی (Mahershala Ali) برای ایفای این نقش در دنیای سینمایی مارول، کار سختی پیش‌رو دارد. در هر صورت، ساخت فیلم‌های بیشتری از شخصیت بلید با بازی وسلی اسنایپز در آن سال‌ها می‎‌توانست بسیار جالب‌توجه و جذاب باشد.

۳. فیلم مصاحبه با خون‌آشام (Interview with the Vampire)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «مصاحبه با خون‌آشام» در سال ۱۹۹۴ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود و یک اثر بلاک‌باستری و حماسی است که نقش‌آفرینی تام کروز (Tom Cruise)، برد پیت (Brad Pitt)، کریستین اسلیتر (Christian Slater) و خصوصا کریستن دانست (Kirsten Dunst) در آن، نقشی اساسی در موفقیت آن داشته است.

نقش‌آفرینی کریستن دانست در این فیلم واقعا خیره‌کننده و برجسته است. او در این فیلم،‌ نقش کلودیای ۱۰ ساله را بازی می‌کند که گرفتار یک زندگی ابدی شده است که نه آن را انتخاب کرده و نه آن را می‌خواهد.

۲. فیلم دراکولای برام استوکر (Bram Stoker’s Dracula)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «دراکولای برام استوکر» اقتباسی سینمایی از فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) به شمار می‌رود که در آن، گری اولدمن (Gary Oldman) یکی از برجسته‌ترین نقش‌آفرینی‌های خود را ارائه کرده است.

در این فیلم، علاوه بر عناصر درام، عناصر ترسناک قابل‌قبولی نیز وجود دارند. هر چند، این فیلم در هر سبکی که باشد، اثری زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. نکته حائز اهمیت در مورد این فیلم، آن است که در گذر زمان، شهرت آن اصلا خدشه‌دار نشده است. این اثر، یکی از فیلم‌های خون‌آشامی محبوب دربین منتقدان به شمار می‌رود و علاوه بر این،‌ در بین مخاطبان نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

۱. فیلم پسران گمشده (The Lost Boys)
best-vampire-movies-ever-made
فیلم «پسران گمشده» در سال ۱۹۸۷ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این اثر را کارگردان فقید، جوئل شوماخر (Joel Schumacher) کارگردانی کرده است. او سابقه کارگردانی فیلم بتمن و رابین (Batman & Robin) را در کارنامه دارد.

فیلم «پسران گمشده» موفق شده تا در ژانر درام نوجوانانه و همچنین ژانر وحشت عالی عمل کند. فیلم «پسران گمشده» یکی از بهترین فیلم‌های جوئل شوماخر به شمار می‌رود و در حقیقت، می‌توان این اثر را به عنوان برترین فیلم او در کارنامه هنری‌اش دانست.

منبع screenrant



برچسب ها :
#Van Helsing#Underworld#Blade#وسلی اسنایپز#The Lost Boys
نوشتن دیدگاه

Reply 0
1 Like
shared link به اشتراک گذاری instagram shared linkedin shared
shared link نظرات کاربران
بازیهای طراحی شده
تیم جعبه بازی
طراحی و تولید بازیهای ویدئویی ، کامپیوتری ، موبایل و آنلاین
طراحی و تولید برنامه ها با استفاده از قابلیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
داغ ترین اخبار دنیای سرگرمی ، بازی ، کنسول بازی ، سینما ، فیلم و سریال های روز دنیا
آموزش ساخت بازی
support@Gamebox7.com
© Copyright 2021 | GameBox7.com | GBX7 | All rights reserved .