stickyMenu
close
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > اخبار > خبر > بهترین فیلم‌های معمایی و مهیج که ارزش وقت شما را دارند
بهترین فیلم‌های معمایی و مهیج که ارزش وقت شما را دارند
مصطفی 21:00 | 1401/05/11

بهترین فیلم‌های معمایی و مهیج که ارزش وقت شما را دارند

فیلم‌های معمایی و مهیج از جمله آثاری هستند که بیننده را درگیر داستان می‌کنند و سرشار از هیجان و تنش هستند.

must-watch-hollywood
ژانر معمایی یا رازآلود یکی از ژانرهای برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود. اگر اثری سینمایی به خوبی در این ژانر ساخته شود، می‌تواند نگاه شما به زندگی را تغییر بدهد. برخی از آثار معمایی و مهیج با ارائه مواردی که شما انتظارش را ندارید، شما را به هیجان در می‌آوردند. از گذشته تا به امروز آثار رازآلود و مهیج بسیار جذاب و تماشایی‌ای در هالیوود ساخته شده‌اند که در ادامه به معرفی بهترین موارد می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

۱. فیلم هفت (Se7en)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۱۹۹۵
کارگردان: دیوید فینچر (David Fincher)
فیلم «هفت» داستان یک قاتل سریالی با بازی کوین اسپیسی (Kevin Spacey) را روایت می‌کند که در حال انجام قتل‌های مختلف در سطح شهر است. حالا دو کاراگاه با بازی مورگان فریمن (Morgan Freeman) و برد پیت (Brad Pitt) سعی دارند تا جلوی او را بگیرند اما همیشه یک قدم از او عقب‌تر هستند.

این فیلم یکی از نمادین‌ترین پایان‌ها در دنیای سینما را دارد و همین باعث شده تا در بین مخاطبان بسیار مشهور باشد. قتل‌های به تصویر کشیده شده در این فیلم بر محور هفت گناه کبیره هستند و در هر لحظه از فیلم نیز می‌توان خطر را احساس کرد. مطمئنا از تماشای این فیلم پشیمان نمی‌شوید.

۲. فیلم سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۱۹۹۱
کارگردان: جاناتان دمی (Jonathan Demme)
فیلم «سکوت بره‌ها» داستان یک مامور اف‌بی‌آی با بازی جودی فاستر (Jodie Foster) را دنبال می‌کند که با کمک یک قاتل سریالی دستگیر شده به نام دکتر هانیبال لکتر با بازی آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) سعی دارد تا یک قاتل سریالی دیگر را به دام بیاندازد.

در این تعقیب و گریز بسیار مهیج، مامور اف‌بی‌آی باید برای حل پرونده به یک قاتل سریالی زندانی اعتماد کند و همین داستان را بسیار مرموز و جذاب کرده است. نقش‌آفرینی خارق‌العاده بازیگران و همچنین موسیقی متن گوش‌نواز، این اثر را به یکی از بهترین آثار ۳۰ سال گذشته تبدیل کرده است.

۳. فیلم روانی (Psycho)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۱۹۶۰
کارگردان: آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock)
اتفاقات فیلم «روانی» بر محوریت متلی به نام بیتس متل جریان دارد و این فیلم یکی از پیچیده‌ترین پایان‌ها در تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است.

فیلم «روانی» ساخته هیچکاک یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های تاریخ به شمار می‌رود. داستان معمایی و رازآلود این اثر در کنار سبک کارگردانی برجسته هیچکاک سبب شده تا تماشای این فیلم بسیار برجسته و جذاب باشد.

۴. فیلم مظنونین همیشگی (The Usual Suspects)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۱۹۹۵
کارگردان: برایان سینگر (Bryan Singer)
پلیس پنج خلافکار را برای شناسایی به اداره فرا می‌خواند. این افراد قصد دارند تا در پایان روز یک سرقت را به سرانجام برسانند و حالا این برعهده پلیس است تا جلوی این سرقت را بگیرد.

کوین اسپیسی یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را در این فیلم ارائه کرده است، فیلمی که یکی از بهترین آثار مهیج سینما به شمار می‌رود و مطمئنا از تماشای آن بسیار لذت خواهید برد. این فیلم مدام شما را به حدس و گمان در مورد اتفاقات وا می‌دارد و در تمام مدت، شما را با خودش همراه می‌کند.

۵. فیلم پنجره عقبی (Rear Window)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۱۹۵۴
کارگردان: آلفرد هیچکاک

در فیلم «پنجره عقبی» یک اتفاق به ظاهر ساده و محتمل به اتفاقی شوم و شیطانی تبدیل می‌شود و همین سبب می‌شود تا بیننده در تمام مدت تنش و هیجان را در این فیلم احساس کند. این فیلم یکی از مهیج‌ترین آثار کلاسیک سینما به شمار می‌رود که با داستان رازآلود خود شما را به وجد می‌آورد.

۶. فیلم جزیره شاتر (Shutter Island)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۲۰۱۰
کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)
دو مارشال آمریکایی با بازی لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) و مارک رافلو (Mark Ruffalo) به تیمارستانی در جزیره‌ای دورافتاده فرستاده می‌شوند تا در آنجا به بررسی ناپدید شدن یک بیمار بپردازند.

همکاری مارتین اسکورسیزی با لئوناردو دی کاپریو همیشه نتیجه‌ای بسیار شگفت‌انگیز و تماشایی دارد و فیلم «جزیره شاتر» نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این فیلم،‌ لئوناردو دی کاپریو یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را ارائه می‌دهد. بیننده از همان ابتدا درگیر داستان می‌شود و در ادامه نیز پیچش‌های داستانی فیلم شما را شوکه خواهد کرد.

۷. فیلم باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۱۹۹۹
کارگردان: دیوید فینچر (David Fincher)
یک کارمند معمولی با بازی ادوارد نورتون (Edward Norton) با یک فروشنده صابون با بازی برد پیت (Brad Pitt) آشنا می‌شود. آن‌ها پس از مبارزه با یکدیگر، رابطه عمیقی با یکدیگر پیدا می‌‎کنند و تصمیم می‌گیرند تا یک باشگاه مشت‌زنی احداث کنند.

فیلم «باشگاه مشت‌زنی» یکی از بهترین اقتباس‌ها از رمان‌های گرافیکی به شمار می‌رود و به خوبی توانسته داستان این رمان را به نمایش در بیاورد. کاراکترها بسیار جذاب و توسعه‌یافته هستند و به خوبی بیننده را با خود درگیر می‌کنند. اگر تاکنون این فیلم را ندیده‌اید، آن را در اولویت خود قرار بدهید.

۸. فیلم جاده مالهالند (Mulholland Drive)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۲۰۰۱
کارگردان: دیوید لینچ (David Lynch)
ریتا با بازی لورا هرینگ (Laura Harring) پس از تصادف با ماشین دچار فراموشی شده است. او با بتی با بازی نائومی واتس (Naomi Watts) آشنا می‌شود و این دو تصمیم می‌گیرند تا هویت واقعی ریتا را پیدا کنند.

دیوید لینچ توانسته این داستان را به شکلی جذاب و تماشایی برای بیننده‌ها به نمایش بگذارد. نقش‌آفرینی برجسته بازیگران اصلی در کنار داستان هوشمندانه و قانع‌کننده توانسته این فیلم را به اثری برجسته و مهیج تبدیل کند. اوج داستان فیلم نیز مطمئنا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۹. فیلم پرستیژ (The Prestige)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۲۰۰۶
کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
دو شعبده‌باز با بازی کریستین بیل (Christian Bale) و هیو جکمن (Hugh Jackman) که زمانی با یکدیگر دوست بودند، حالا در رقابت بسیار شدیدی با یکدیگر قرار دارند و به دنبال آن هستند که هوشمندی و ذکاوت خود را به دیگری ثابت کنند.

کریستوفر نولان در این فیلم توانسته داستانی پیچیده و سرشار از احساسات، اشتیاق و درام را به نمایش در بیاورد. فیلم از لایه‌های مختلفی تشکیل شده که بیننده را به سفری برای پیدا کردن حقیقت پشت شعبده‌بازی می‌برد. مطمئنا فیلم «پرستیژ» شما را به وجد می‌آورد.

۱۰. فیلم دختر گمشده (Gone Girl)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۲۰۱۴
کارگردان: دیوید فینچر
آنا دان با بازی رزمند پایک (Rosamund Pike) چهره‌ای شناخته شده است و زمانی که به طور ناگهانی گم می‌شود، توجه رسانه‌های مختلف را به خود جلب می‌کند. حالا این سوال پیش آمده که آیا همسر او به نام نیک با بازی بن افلک (Ben Affleck) او را به قتل رسانده است یا خیر؟

دیوید فینچر توانسته خودش را به عنوان کارگردانی برجسته در زمینه آثار رازآلود و مهیج ثابت کند و یکی از بهترین آثار وی نیز فیلم «دختر گمشده» است. بن افلک و رزمند پایک توانستند نقش‌آفرینی خارق‌العاده‌ای از خود در این فیلم به جای بگذارند که مطمئنا توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

۱۱. فیلم زودیاک (Zodiac)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۲۰۰۷
کارگردان: دیوید فینچر
یک کاریکاتوریست حرفه‌ای وسواس شدیدی برای پیدا کردن هویت واقعی قاتل زودیاک دارد و حالا از توانایی‌های خود برای حل معماها استفاده می‌کند تا بتواند هویت واقعی این قاتل را آشکار کند.

فیلم «زودیاک» یکی دیگر از آثار برجسته دیوید فینچر به شمار می‌رود که با ارائه داستانی مهیج و گیرا توانسته بیننده‌ها را با خود همراه کند. این قاتل سریالی در حال کشتن افراد است و با ارائه معماهایی در حال به چالش کشیدن پلیس است. همانطور که کاراکترها در تلاش برای حل معماها هستند، بیننده‌ها نیز سعی در رمزگشایی داستان دارند.

۱۲. فیلم زندانیان (Prisoners)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۲۰۱۳
کارگردان: دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve)
دختر کلر داور با بازی هیو جکمن به همراه دوستش ربوده می‌شود. حالا پلیس به دنبال پیدا کردن آن‌ها است اما زمان به سرعت در حال گذر است و همین باعث می‌شود تا کلر داور خودش برای پیدا کردن آن‌ها دست به کار شود.

فیلم «زندانیان» یک اثر مهیج مدرن به شمار می‌رود که سرشار از هیجان است. ترس و هیجان درباره بدتر شدن اوضاع سبب می‌شود تا داستان فیلم به جلو حرکت کند. نقش‌آفرینی برجسته بازیگران فیلم شامل هیو جکمن و جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) در کنار موسیقی متن شنیدنی باعث خلق اثری برجسته شده است.

۱۳. فیلم محرمانه لس آنجلس (LA Confidential)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۱۹۹۷
کارگردان: کرتیس هنسن (Curtis Hanson)
در فیلم «محرمانه لس آنجلس» سه پلیس با دستور کارهای مختلف در حال تحقیق در مورد یک پرونده قتل هستند که با فساد در نیروهای پلیس در ارتباط است. کوین اسپیسی، گای پیرس (Guy Pearce) و راسل کرو (Russell Crowe) از جمله بازیگران این اثر هستند.

فیلم «محرمانه لس آنجلس» داستان را از طریق سه پلیس با دستورهای مختلف روایت می‌کند و همین نیز باعث شده تا فیلم پیچیده و جذاب شود و بیننده برای آنکه به حقیقت ماجرا پی ببرد باید با کاراکترها همراه شود و این معمای قتل را حل کند.

۱۴. فیلم یادگاری ‌(Memento)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۲۰۰۰
کارگردان: کریستوفر نولان
مردی با بازی گای پیرس مبتلا به فراموشی حافظه کوتاه مدت است و برای همین از تتو و تصاویر برای یادداشت کردن موارد مهم بهره می‌برد. او با این کار قصد دارد تا مردی را پیدا کند که همسرش را به قتل رسانده است.

فیلم «یادگاری» اثری بسیار جذاب و پیچیده در مورد مردی است که با وجود موانع بسیار زیادی که در سر راهش قرار دارند، سعی دارد انتقام مرگ همسرش را بگیرد. او تنها به تتوها و تصاویری که خودش می‌گیرد، وابسته است و به هیچ کس نمی‌تواند اعتماد کند. این فیلم توانست هوش و ذکاوت نولان در زمینه فیلم‌سازی را به مخاطبان ثابت کند.

۱۵. فیلم سرگیجه (Vertigo)
must-watch-hollywood
محصول سال: ۱۹۵۸
کارگردان: آلفرد هیچکاک
کاراگاه اسکاتی با بازی جیمز استوارت که از آکروفوبیا (ترس از بلندی) رنج می‌برد، به خدمت گرفته می‌شود تا در مورد فعالیت‌های مشکوک و عجیب همسر یکی از دوستان قدیمی خود تحقیق کند.

فیلم «سرگیجه» از جمله بهترین آثار آلفرد هیچکاک به شمار می‌رود که طرفداران این کارگردان و همچنین سینما باید حتما به تماشای آن بنشینند. این فیلم از همان ابتدا شما را با خود درگیر می‌کند و تا پایان داستان نیز توجه شما را به خود معطوف می‌کند.




برچسب ها :
#Memento#Prisoners#Zodiac#جیک جیلنهال#مارتین اسکورسیزی
نوشتن دیدگاه

Reply 0
1 Like
shared link به اشتراک گذاری instagram shared linkedin shared
shared link نظرات کاربران
بازیهای طراحی شده
تیم جعبه بازی
طراحی و تولید بازیهای ویدئویی ، کامپیوتری ، موبایل و آنلاین
طراحی و تولید برنامه ها با استفاده از قابلیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
داغ ترین اخبار دنیای سرگرمی ، بازی ، کنسول بازی ، سینما ، فیلم و سریال های روز دنیا
آموزش ساخت بازی
support@Gamebox7.com
© Copyright 2021 | GameBox7.com | GBX7 | All rights reserved .