stickyMenu
close
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > اخبار > خبر > ۱۳ تغییر بزرگ Marvel’s Spider-Man 2 نسبت به نسخه اول و Miles Morales
۱۳ تغییر بزرگ Marvel’s Spider-Man 2 نسبت به نسخه اول و Miles Morales
درسا 18:16 | 1402/07/21

۱۳ تغییر بزرگ Marvel’s Spider-Man 2 نسبت به نسخه اول و Miles Morales

مشخصاً بازی Marvel’s Spider-Man 2 به شکل ویژه و قابل توجه‌ای پایه‌های بنا شده به لطف بازی اول و اسپین آف Miles Morales را به شیوه‌های مختلفی گسترش خواهد داد.

marvels-spider-man
درست به مانند هر ادامۀ دیگری، از سیستم مبارزات گرفته تا جهان باز و مکانیک‌های جابه‌جایی در نقشه، باید منتظر برخی تغییرات و بهبودهای اساسی نیز باشیم. این که هر یک از بهبودها تا چه اندازه روی تجربه تاثیر مثبت خواهند داشت را باید پس از تجربه مورد بررسی قرار دهیم، اما اطلاعات منتشر شده از سوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، نوید یک تجربۀ فوق‌العاده را می‌دهد. امروز قصد داریم به ۱۳ تغییر بزرگ Marvel’s Spider-Man 2 نسبت به بازی اول و نسخۀ Miles Morales بپردازیم.

دو پروتاگونیست
marvels-spider-man
بگذارید با بزرگ‌ترین و واضح‌ترین تغییر به وجود آمده آغاز کنیم. اگرچه پیتر پارکر (Peter Parker) و مایلز مورالز (Miles Morales) هر کدام شخصیت اصلی دو بازی قبلی بوده‌اند، اما در Spider-Man 2 داستان هر دو را به شکلی در هم تنیده دنبال خواهیم کرد که مطمئناً جذاب و منحصر به فرد خواهد بود. در سکانس‌های داستانی، بازی به صورت از پیش تعیین شده تصمیم خواهد گرفت که در نقش کدام مرد عنکبوتی قرار بگیرید، اما در جهان باز، به راحتی می‌توانید میان آن‌ها جابه‌جا شوید. سوییچ کردن بین مایلز و پیتر به لطف درایو SSD کنسول PS5 بسیار سریع و تقریباً آنی خواهد بود.

نقشۀ بزرگ‌تر
marvels-spider-man
Marvel’s Spider-Man 2 درست به مانند نسخۀ اول و اسپین‌آف آن، در نیویورک جریان دارد، اما اینسامنیاک قرار نیست تنها از منطقۀ منهتن استفاده کند. حالا نقشه دو برابر بزرگ‌تر از بازی‌ اول است و شامل نواحی جدیدی مانند بروکلین، کویینز و جزیره‌های کُنی نیز می‌شود. بنابراین، انتظار برخورد با مکان‌ها و مناطق جدید را داشته باشید.

چندین درخت مهارت

به دلیل حضور دو مرد عنکبوتی در Marvel’s Spider-Man 2، تغییراتی نیز حول سیستم پیش‌روی در جریان گیم‌‌پلی و مبارزات نیز شکل گرفته است. در هسته، با سیستمی همیشگی افزایش سطح و انتخاب مهارت‌ها طرف هستیم، اما تغییراتی نیز اعمال شده است. حالا پیتر و مایلز درخت مهارت‌های منحصر به فرد خودشان را خواهند داشت و در عین حال یک درخت مهارت‌ها نیز بین آن‌ها مشترک خواهد بود و قابلیت‌های آن در صورت آزاد‌سازی، به هر دو مرد عنکبوتی تعلق می‌گیرد.

لباس‌ه
ا
marvels-spider-man
لباس‌های متنوع، یکی از جذابیت‌های Marvel’s Spider-Man و Spider-Man: Miles Morales محسوب می‌شدند و مشخصاً بازی دوم قرار است روی این نقطۀ قوت تمرکز ویژه‌ای داشته باشد. طبق اعلام رسمی، در Marvel’s Spider-Man 2 شاهد ۶۵ لباس جدید خواهیم بود (اگرچه ۱۰ عدد از آن‌ها تنها برای خریداران نسخۀ دیلاکس در دسترس قرار می‌گیرد). این در حالی است که بازی اول ۴۷ و نسخۀ Miles Morales تنها ۲۰ لباس را شامل می‌شدند. نکتۀ جالب توجه آن است که اگر انواع مختلف هر لباس را نیز محاسبه کنیم، تعداد کل به ۲۰۰ می‌رسد که فوق‌العاده است.

تغییرات در سیستم مبارزه

مبارزه در بازی اول بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده بود و Miles Morales حتی آن را بهبود بخشید. در Spider-Man 2، به نظر می‌رسد که باری دیگر اینسامنیاک تغییرات ویژه‌ای را پیرامون سیستم مبارزات اعمال کرده است. یکی از جالب‌ترین تغییرات، آن است که همیشه ۴ گجت و ۴ قابلیت ویژه به همراه خواهید داشت. این بدان معنا است که مبارزات شلوغ‌تر و به لطف قابلیت‌های بیشتر، پویا‌تر و پر زرق و برق‌تر خواهند بود. در این میان، Spider-Man 2 مکانیک پری (Parry) را نیز در خود دارد که در کنار سیستم‌ تدافعی دیگر مانند جاخالی قرار می‌گیرد. در کنار تمامی این موارد، قابلیت‌های لباس سیمبیوت پیتر نیز حضور دارند که مطمئناً سیستم مبارزات را پویاتر خواهند کرد.

گجت‌ها و ابزار جدید
marvels-spider-man
در هر دو بازی مرد عنکبوتی عرضه شده از سوی اینسامنیاک، گجت‌ها نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کردند و Marvel’s Spider-Man 2 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و ایده‌های جدیدی را به آن اضافه خواهد کرد. هنوز به طور کامل مشخص نیست که چه گجت‌هایی در دسترس مایلز و پیتر قرار دارند، اما تعدادی از آن‌ها معرفی شده‌اند. در بازی یک تار به صورت خط وجود خواهد داشت تا بتوانید آزادانه در ارتفاع حرکت کنید. The Upshot نیز یک درون است که با پرتاب تار دشمنان را به هوا می‌فرستد و به درد مبارزات هوایی می‌خورد. و در نهایت از ابزار Web Grabber نیز رونمایی شده است که دشمنان را گرفته و همۀ آن‌ها را در یک نقطه به یکدیگر می‌چسباند.

شرورهای جدید
marvels-spider-man
از Doctor Octopus و Mister Negative تا Sinister Six ،Tinkerer و Prowler، شاهد شروران جذابی در دو بازی مرد عنکبوتی قبلی استودیوی اینسامنیاک بوده‌ایم. همانطور که انتظار می‌رفت، Marvel’s Spider-Man 2 حالا فهرستی از شروران را شامل می‌شود که دست بر قضا از محبوب‌ترین‌ها در میان طرفداران نیز هستند. سه شرور اصلی بازی دوم Venom ،Lizard و Kraven the Hunter خواهند بود و هر کدام کاریزمای خاصی دارند. انتظار می‌رود که در ماموریت‌های جانبی، شروران دیگری نیز حضور داشته باشند.

سرعت جابه‌جایی
marvels-spider-man
تار زدن در سطح نیویورک و به طور کلی سیستم جابه‌جایی، از نقاط قوت و هایلایت‌های Spider-Man و Miles Morales بود؛ بنابراین، انتظار می‌رود که نسخۀ دوم به شکلی معنادار و منحصر به فرد، این ویژگی را گسترش دهد و به آن عمق بیشتری اعطا کند و به احتمال زیاد این اتفاق رخ خواهد داد. به لطف درایو SSD، حالا دو مرد عنکبوتی با لباسی که بال‌های خاصی دارد و همچنین تونل‌های باد در سرتاسر شهر، می‌توانند سریع‌تر در سطح شهر نیویورک جابه‌جا شود.

توانایی فعال‌سازی آسیب ناشی از سقوط

این یک ویژگی جدید کوچک است، اما مطمئناً برای بسیاری از طرفداران جالب خواهد بود. مشخصاً، شما انتظار ندارید که در جریان یک بازی با محوریت مرد عنکبوتی، سقوط عامل مرگ یا آسیب‌دیدگی شما باشد، اما می‌توانید این قابلیت را در نسخۀ دوم فعال کنید که تار زدن در سطح شهر را چالش‌برانگیز‌تر خواهد کرد.

سیستم پیش‌روی جدید در هر منطقه

به مانند Marvel’s Spider-Man و Miles Morales، بازی دوم از این سری نیز نقشه را به چندین منطقۀ مختلف تقسیم خواهد کرد و هر کدام شامل فعالیت‌های جانبی خاص خود می‌شوند. با این حال، در عنوان جدید سیستمی تازه برای پیش‌روی در این مناطق اعمال شده است که باعث می‌شود با انجام فعالیت‌های مختلف، یک سری پاداش ویژه نیز دریافت کنید. در Spider-Man 2، هر منطقه شامل سه سطح از پیش‌روی می‌شود و رسیدن به دومین سطح، Fast Travel به آن منطقه را آزاد می‌کند.

فعالیت‌های جانبی جدید
marvels-spider-man
هر دو بازی مرد عنکبوتی ساخته شده توسط اینسامنیاک، شامل فعالیت‌های جانبی مختلفی می‌شدند و Spider-Man 2 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در حالی که ما باید منتظر فعالیت‌های آشنایی مانند عکس گرفتن در سطح شهر باشیم، انواع جدیدی نیز انتظار ما را می‌کشند. به عنوان مثال، یک نوع از فعالیت‌های جانبی از شما می‌خواهد که درون‌های Talon را دنبال و Spider-Botها را جمع‌آوری کنید. برخی دیگر از فعالیت‌ها به شکارچی‌های Karven مربوط می‌شوند و موارد بیشتری نیز حاضر خواهند بود.

ماموریت‌هایِ انتخابیِ داستان‌محورتر

طبیعت فرمولی برخی محتویات فرعی، همیشه یکی از انتقادات بازیکنان به بازی‌های مرد عنکبوتی اینسامنیاک بوده است؛ طوری که معنای روایی خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شد و به نظر می‌رسید که تنها برای پر کردن نقشه طراحی شده‌اند. اما گویا تیم سازنده قصد دارد بهبودهایی را در این رابطه اعمال کند. بر اساس صحبت‌های سازندگان، فعالیت‌های اختیاری در Marvel’s Spider-Man 2، رویکردی روایت‌محورتر از قبل داشته و شامل شروران خاص خود می‌شوند.

ساختار جهان باز
marvels-spider-man
این که چگونه محتویات جانبی را در Marvel’s Spider-Man 2 پیدا خواهید کرد کمی متفاوت از چگونی انجام آن در دو بازی قبلی خواهد بود که رویه‌ای مرسوم و سنتی را پیش می‌گرفتند. به عنوان مثال، در برخی فعالیت‌های جانبی بیش از هر چیز باید به صداها و اشاره‌های بصری دقت کنید تا آیکونی که روی نقشه نشان داده می‌شود. به طور مثال، درون‌ها با صدایی که تولید می‌کنند، شما را به سمت خود جذب خواهند کرد. همچنین، لباس‌های مایلز و پیتر لنز واقعیت افزوده خواهند داشت که باعث می‌شود نقاط کلیدی به صورت در لحظه به آن‌ها نمایش داده شوند.

منبع Gamingbolt



برچسب ها :
#Marvel’s Spider Man 2#Insomniac Games
نوشتن دیدگاه

Reply 0
1 Like
shared link به اشتراک گذاری instagram shared linkedin shared
shared link نظرات کاربران
بازیهای طراحی شده
تیم جعبه بازی
طراحی و تولید بازیهای ویدئویی ، کامپیوتری ، موبایل و آنلاین
طراحی و تولید برنامه ها با استفاده از قابلیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
داغ ترین اخبار دنیای سرگرمی ، بازی ، کنسول بازی ، سینما ، فیلم و سریال های روز دنیا
آموزش ساخت بازی
support@Gamebox7.com
© Copyright 2021 | GameBox7.com | GBX7 | All rights reserved .