stickyMenu
close
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > اخبار > خبر > مخوف‌ترین موسیقی متن‌ها برای شخصیت‌های شرور در فیلم‌ها
مخوف‌ترین موسیقی متن‌ها برای شخصیت‌های شرور در فیلم‌ها
درسا 20:58 | 1402/07/25

مخوف‌ترین موسیقی متن‌ها برای شخصیت‌های شرور در فیلم‌ها

موسیقی متن‌ها تأثیر بسیار زیادی در مخوف‌تر شدن شخصیت‌های شرور دارند و می‌تواند بیننده را به وحشت بیندازند.

collider.com
مطمئناً به هنگام یک حرکت قهرمانانه یا ورود شخصیت قهرمان داستان متوجه شدید که آهنگ و موسیقی متن خاصی در فیلم‌ها پخش می‌شود که حسی غرورآمیز یا حماسی به صحنه می‌دهد. حتی برخی از این همین موسیقی متن‌ها نیز به برخی از ماندگارترین موسیقی متن‌های تاریخ سینما تبدیل شدند. از موسیقی متن Indiana Jones گرفته تا آوای جادویی Harry Potter موسیقی همیشه جایگاه ویژه‌ای در فیلم‌ها داشته است.

در همین راستا نیز اخیراً کاربران وب‌سایت ردیت به صحبت درباره بهترین قطعه موسیقی در فیلم‌ها پرداختند که مربوط به شخصیت‌های شرور بوده‌اند. این موسیقی‌ها همراه با وحشت و دلهره بودند و به‌عنوان آهنگ پس‌زمینه کاراکترهای شرور خوفناک و ماندگاری شناخته می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید.

۱۰. انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-verse – محصول سال ۲۰۲۳
collider.com
انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» ادامه داستان مایلز مورالس با صداپیشگی شامیک مور را دنبال می‌کند که ماجراجویی‌های قهرمانانه خودش در داخل مولتی‌ورس را دنبال می‌کند. بار دیگر، موسیقی این انیمیشن در حد اعلا است و آهنگ‌های بسیار خوبی توسط مترو بومین و همچنین آهنگ‌ساز دنیل پیمبرتون ساخته شده‌اند. آهنگ ساخته شده توسط پیمبرتون برای شخصیت شرور پراولر در این انیمیشن بسیار خاطره‌انگیز و جذاب است که برای اولین بار در انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» استفاده شده بود.

کاربران وب‌سایت ردیت بر این باور هستند که اسپات، میگل و پراولر همگی موسیقی متن‌های بسیار خوب و دلهره‌آوری را دارند که مطمئناً بیننده‌ها را به وجد می‌آورند. در این میان، آهنگ و موسیقی استفاده شده برای شخصیت پراولر بسیار مجذوب‌کننده است و حس خوفناکی را به آن داده است. به نظر می‌رسد که آثار اقتباسی از کتاب‌های کمیک در زمینه انتخاب موسیقی برای شخصیت‌های شرور همیشه عملکرد خوبی دارند.

۹. فیلم The Shining – محصول سال ۱۹۸۰
collider.com
موسیقی متن فیلم «درخشش» بسیار برجسته‌تر از بسیاری از فیلم‌های ژانر وحشت است و عمدتاً نیز از موسیقی‌های موجود از قبل در آن استفاده شده که در ترکیب با آهنگ‌های قدیمی‌تری قرار دارند که توسط سینتی سایزر موگ نواخته شدند. از همین رو، موسیقی متن این اثر سینمایی شباهت‌هایی نیز با موسیقی متن فیلم دیگر استنلی کوبریک یعنی فیلم ۲۰۰۱: A Space Odyssey دارد. موسیقی این اثر لطیف اما ناراحت‌کننده و دلهره‌آور است. برخی از کاربران وب‌سایت ردیت اظهار داشتند که موسیقی مخوف و دلهره‌آور فیلم «درخشش» همچنان آن‌ها را به وحشت می‌اندازد و کابوس‌هایی برای آن‌ها به همراه دارد.

۸. انیمیشن Puss in Boots: The Last Wish – محصول سال ۲۰۲۲
collider.com
انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» داستان گربه چکمه‌پوش با صداپیشگی آنتونیو باندراس را دنبال می‌کند که ماجراجویی جدیدی را شروع می‌کند تا بتواند یک شیء جادویی به نام آخرین آرزو را پیدا کند که بنا بر گفته‌ها می‌تواند هر آرزویی را برآورده سازد. او به همراه دوستانش هامپتی دامپتی با صداپیشگی زک گالیفیاناکیس و کیتی سافت‌پاوز با صداپیشگی سلما هایک با دشمنان مخوفی مواجه می‌شوند و رازهای پنهان شده و دفن شده‌ای از گذشته‌اش را آشکار می‌کنند.

انیمیشن «گربه چکمه‌پوش ۲» به شکل غیرمنتظره‌ای خوب و جذاب بود و واقعاً از فیلم قبلی آن بهتر بوده است. این در حالی است که این اثر از موسیقی متن تأثیرگذار و خوبی نیز بهره برده است. شخصیت شرور این اثر نیز ولف با صداپیشگی واگنر مورا است که بسیار مخوف و مرگبار به نظر می‌رسد. موسیقی متن استفاده شده برای شخصیت ولف در این انیمیشن بسیار دلهره‌آور و مخوف احساس می‌شود و این در حالی است که این اثر رده سنی PG را دارد.

۷. فیلم Cape Fear – محصول سال ۱۹۹۱
collider.com
فیلم «تنگه وحشت» اثری کلاسیک و مهیج از اسکورسیزی به شمار می‌رود که در آن، رابرت دنیرو نقش جنایت‌کاری به نام مکس کدی را بازی می‌کند که به دنبال انتقام گرفتن از وکیلش با بازی نیک نولت است. این وکیل نتوانسته به‌خوبی از مکس در دادگاه دفاع کند و همین نیز باعث شده تا مکس به مدت ۱۴ سال به زندان بیفتد. حالا مکس قصد انتقام گرفتن از این وکیل را دارد. آهنگ‌ساز المر برنشتاین برای ساخت موسیقی متن این اثر سینمایی از نسخه سال ۱۹۶۲ میلادی آن الهام گرفته، موسیقی متنی که توسط برنارد هرمان ساخته شده بود.

المر برنشتاین عناصر اصلی موسیقی متن ساخته هرمان را حفظ کرده اما آن را مدرنیزه و سبک خاص خود را به آن اضافه کرده بود. کاربران وب‌سایت ردیت بر این باور هستند که موسیقی متن مکس کدی در فیلم «تنگه وحشت» واقعاً عالی است. رابرت دنیرو حضور برجسته‌ای در این اثر دارد و موسیقی متن نیز باعث شده تا صحنه‌های مربوط به شخصیت وی بسیار تأثیرگذار باشند.

۶. فیلم Halloween – محصول سال ۱۹۷۸
collider.com
فیلم اسلشر «هالووین» داستان لوری استرود با بازی جیمی لی کرتیس را دنبال می‌کند که به تقابل با مایکل مایرز قاتل و نقاب زده با بازی نیک کسل می‌پردازد. سکان کارگردانی این اثر را جان کارپنتر در دست داشته و خود وی نیز موسیقی این اثر را ساخته و اجرا کرده است و همین نیز سبب شده تا بسیار خارق‌العاده و ماندگار باشد.

موسیقی متن استفاده شده برای شخصیت مایکل مایرز واقعاً دلهره‌آور و تأثیرگذار و همانند بیشتر موسیقی متن، این قطعه نیز دارای سینتی سایزرهایی است که از سازهای سنتی تقلید می‌کند و صدایی اثیری و غیرعادی دارد. همین نیز سبب شده تا موسیقی متن استفاده شده برای این شخصیت شرور بسیار نمادین شود.

۵. فیلم Requiem for a Dream – محصول سال ۲۰۰۰
collider.com
فیلم «مرثیه‌ای بر یک رؤیا» اثری از دارن آرونوفسکی است که پرتره‌ای تاریک و وحشیانه از نابود شدن زندگی چهار نفر به‌خاطر اعتیاد را روایت می‌کند. این اثر توانسته به‌خوبی داستان کاراکترهای هری گلدفارب با بازی جرد لتو، نامزدش به نام ماریون سیلور با بازی جنیفر کانلی، بهترین دوستش به نام تایرون سی لاو با بازی مارلون وینز و مادرش سارا گلدفارب با بازی الن برستین را در کنار یکدیگر روایت کند.

موسیقی متن این اثر را کلینت منسل ساخته که در آن، ویولن‌های خشمگین و درام‌های خردکننده شنیده می‌شوند. ترکیب ارکستری Lux Æterna مورد تحسین بسیار زیادی قرار گرفت و از آن زمان نیز در بسیاری از تریلر فیلم‌ها استفاده شده است. کاربران وب‌سایت ردیت بر این باور هستند که شرور این اثر سینمایی، اعتیاد است و موسیقی متن استفاده شده برای آن نیز توانسته ترس و وحشت عمیقی را در بیننده ایجاد کند.

۴. فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring – محصول سال ۲۰۰۱
collider.com
موسیقی متن ساخته شده برای فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» توسط هاوارد شور همچنان جزو بهترین موسیقی متن‌های دنیای سینما به شمار می‌رود. این موسیقی توسط ارکسترها و گروه‌های کر اجرا می‌شود و بسیار حماسی، خارق‌العاده و پر از احساسات است و مکملی عالی برای داستان و جهان آن بوده است.

با اینکه این موسیقی حماسی است اما هاوارد شور در مواقع مورد نیاز داستان توانسته موسیقی متن دلهره‌آور و میخکوب کننده‌ای را ایجاد کند. یکی از همین موارد نیز مربوط به صحنه رویارویی هابیت‌ها با اشباح حلقه یا نازگول‌ها برای اولین بار است. موسیقی به کار گرفته شده برای شخصیت نازگول‌ها واقعاً حس مخوف بودن آن‌ها را دو چندان کرده است.

۳. فیلم The Dark Knight – محصول سال ۲۰۰۸
collider.com
شخصیت جوکر با بازی هیث لجر در فیلم «شوالیه تاریکی» واقعاً یک سر و گردن از دیگر شرورهای فیلم‌های ابرقهرمانی بالاتر است. این شخصیت پیچیدگی بسیار خوبی دارد و هیث لجر نیز توانسته آن را به شکلی خیره‌کننده به اجرا بگذارد. موسیقی متن مربوط به این شخصیت نیز که به زیبایی توسط هانس زیمر ساخته شده، به‌اندازه کافی تیره و زیبا است. برای این موسیقی نیز از ویولنسل الکتریک، گیتار، استرینگ و ویولن استفاده شده است.

کاربران وب‌سایت ردیت بر این عقیده هستند که تم مربوط به شخصیت جوکر ساخته هانس زیمر واقعاً عالی بوده است. موسیقی این شخصیت واقعاً عالی بوده و به‌خوبی توانسته هرج و مرج غیر قابل کنترل این شخصیت را تداعی کند. این موسیقی همچنین دلهره و وحشت پیرامون این شخصیت را دوچندان کرده است.

۲. فیلم Jaws – محصول سال ۱۹۷۵
collider.com
فیلم کلاسیک «آرواره‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ داستان کوسه‌ای قاتل و مرگبار را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد. موسیقی متن این اثر سینمایی را آهنگ‌ساز افسانه‌ای جان ویلیامز ساخته است، موسیقی متنی که بسیار خوش‌فرم، متعادل و بی‌امان احساس می‌شود. موسیقی استفاده شده برای کوسه به طرز شیطانی‌ای ساده است و فقط از دو نت متناوب تکرارشونده در آن استفاده شده است. جان ویلیامز گفته که او می‌خواسته موسیقی بیننده را به هم بریزد و همانند یک کوسه، غریزی، بی‌رحمانه و غیرقابل‌توقف احساس شود.

واقعاً نیز این موسیقی متن همین‌گونه است. این موسیقی امروزه مترادف با خطر و ترس است. جان ویلیامز توانست تنها با چند نت ساده موسیقی متنی را خلق کند که برای نسل‌های متعدد مردم را نسبت به اقیانوس به وحشت می‌اندازد.

۱. فیلم The Empire Strikes Back – محصول سال ۱۹۸۰
collider.com
مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» موسیقی متن‌های بسیار خوب و ماندگاری دارد اما هیچ کدام از آن‌ها به قطعه موسیقی The Imperial March ساخته جان ویلیامز نمی‌رسد، موسیقی متنی که برای شخصیت شرور دارث ویدر استفاده می‌شود. این موسیقی متن برای اولین بار در فیلم «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می‌زند» استفاده شد و بسیار شدید و سنگین بود و روی درام و نت‌های باس تأکید داشت.

موسیقی متن استفاده شده برای شخصیت دارث ویدر کاملاً متناسب با این شخصیت سیاه‌پوش بوده و واقعاً شایسته جایگاه خودش در بین بزرگترین آهنگ‌ها و موسیقی‌های دنیای سینما است. این موسیقی توانسته به‌خوبی درون‌مایه شرارت و قدرت را برای این شخصیت ایجاد کند. مطمئناً بسیاری از افراد نسبت به حس مخوف بودن این موسیقی متن موافق هستند.

منبع Collider



برچسب ها :
#Jaws#The Dark Knight#Cape Fear#Shining#درخشش
نوشتن دیدگاه

Reply 0
1 Like
shared link به اشتراک گذاری instagram shared linkedin shared
shared link نظرات کاربران
بازیهای طراحی شده
تیم جعبه بازی
طراحی و تولید بازیهای ویدئویی ، کامپیوتری ، موبایل و آنلاین
طراحی و تولید برنامه ها با استفاده از قابلیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
داغ ترین اخبار دنیای سرگرمی ، بازی ، کنسول بازی ، سینما ، فیلم و سریال های روز دنیا
آموزش ساخت بازی
support@Gamebox7.com
© Copyright 2021 | GameBox7.com | GBX7 | All rights reserved .