stickyMenu
close
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > اخبار > خبر > محبوب‌ترین برندگان جایزه بهترین فیلم اسکار
محبوب‌ترین برندگان جایزه بهترین فیلم اسکار
درسا 20:11 | 1402/10/10

محبوب‌ترین برندگان جایزه بهترین فیلم اسکار

فیلم‌های مختلفی توانستند برنده جایزه بهترین فیلم اسکار شوند اما محبوبیت این آثار با هم یکسان نیست و برخی از آن از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

collider.com
خوب یا بد، مراسم اسکار که هر ساله از سال ۱۹۲۹ میلادی برگزار می‌شود، بیشتر از دیگر مراسم‌های جوایز فیلم مورد توجه قرار می‌گیرد. به هر دلیلی، مراسم اسکار نسبت به اکثریت مراسم‌های جوایز فیلم بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار می‌گیرد و این در حالی است که علاقه‌مندان به سینما ممکن است به جشنواره فیلم کن نیز توجه داشته باشند. درست همان‌طور که اسکار یک مراسم جوایز فیلم محبوب است، وب‌سایت IMDb نیز یک وب‌سایت فوق‌العاده محبوب است و کاربران بی‌شماری دارد که به رتبه‌بندی و بررسی فیلم‌ها می‌پردازند.

در همین راستا نیز در این مطلب قرار است به معرفی محبوب‌ترین فیلم‌های برنده جایزه بهترین فیلم اسکار بر اساس رتبه‌بندی آن‌ها در وب‌سایت IMDb بپردازیم. برای این رتبه‌بندی نیز تعداد نفراتی که به هر کدام از این فیلم‌ها امتیاز داده‌اند، بررسی شده است و این در حالی است که این عناوین جزو پربازدیدترین عناوین در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا محبوب‌ترین فیلم‌های برنده جایزه اسکار بهترین فیلم را بشناسید.

۱۰. فیلم American Beauty – محصول سال ۱۹۹۹
collider.com

- ۱.۲ میلیون نفر

فیلم «زیبای آمریکایی» یکی از فیلم‌های برجسته دهه ۱۹۹۰ میلادی به شمار می‌رود که درست در پایان این دهه اکران شده بود و داستانی درباره بحران میان‌سالی با برخی عناصر طنز گزنده و درامی واقعاً تکان‌دهنده را روایت می‌کند. داستان این اثر واقعاً تعجب بیننده را بر می‌انگیزد چراکه شخصیت اصلی داستان که دچار بحران میان‌سالی شده، شیفته دوست فرزند نوجوانش شده است.

این اثر سینمایی فیلمی است که پس از دانستن اصل موضوع ممکن است فکر کنید برای همه افراد مناسب نیست اما تعداد نفراتی که در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی برای این اثر امتیاز ثبت کردند نشان می‎‌دهند که این اثر توسط افراد بسیار زیادی دیده شده است. ویژگی‌های فنی، فیلم‌نامه تند و نقش‌آفرینی‌های جذاب از سوی بازیگران مختلف سبب شده تا داستان چالش‌برانگیز و مضامین برانگیزنده این اثر راحت‌تر توسط بیننده درک شود. با اینکه فیلم «زیبای آمریکایی» اثری است که شاید محدود به دوره زمانی خودش است اما با این وجود، ویژگی‌های قوی آن سبب شده تا همچنان مورد توجه بینندگان قرار بگیرد.

۹. فیلم Titanic – محصول سال ۱۹۹۷
collider.com

- ۱.۳ میلیون نفر

جیمز کامرون پس از اینکه چندین اثر سینمایی موفق را کارگردانی کرده بود، به سراغ ساخت فیلم «تایتانیک» رفت که با آن به سطح بسیار بالایی از تحسین منتقدان و همچنین فروش در گیشه دست پیدا کرد. اگر فقط می‌خواهید روی موفقیت مالی و موفقیت در اسکار تمرکز کنید، باید گفت که فیلم «تایتانیک» در دهه ۹۰ میلادی از همه سرتر است. این فیلم اثری عاشقانه حماسی و فاجعه‌ای است که روی عشقی متمرکز شده که بین یک زن جوان ثروتمند و مرد جوان فقیری شکوفا می‌شود، کسانی که سوار در کشتی تایتانیک در اولین سفرش در اقیانوس هستند.

برخی از افراد ممکن است بیان کنند که فیلم «تایتانیک» بیش از حد احساسی یا آبکی است اما باید گفت که همه موافق هستند که این اثر واقعاً تجربه تماشای بی‎‌نظیری را به وجود می‌آورد. این فیلم اثری است که هدفش راضی کردن همه افراد است، خواه فرد به دنبال عاشقانه ملودرام باشد یا اینکه خواهان هیجان‌هایی با جلوه‌های ویژه فوق‌العاده باشد. جذابیت انبوه فیلم «تایتانیک» این را قابل درک می‌کند که چرا این همه افراد در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی به این اثر امتیاز دادند. این اثر از آن دسته فیلم‌هایی است که تقریباً همه دیده‌اند.

۸. فیلم The Godfather: Part II – محصول سال ۱۹۷۴
collider.com

- ۱.۳ میلیون نفر

فیلم‌های جنایی حماسی‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از فیلم «پدرخوانده ۲» نمی‌شوند، فیلمی که جزو بهترین دنباله‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود و همچنین یکی از بزرگترین دستاوردهای کارگردان فرانسیس فورد کاپولا است. این اثر ادامه حماسه خانواده کورلئونه را روایت می‌کند و نشان می‌دهد چطور ویتو کورلئون جوان در دهه‌های گذشته از پایه رشد کرده است و این در حالی است که نشان می‌دهد چطور مایکل به‌عنوان رئیس جدید خانواده امور را در دست گرفته است.

شاید تعجب‌آور باشد که بدانید تعداد نفراتی که به فیلم دوم «پدرخوانده» امتیاز داده‌اند، چند صد هزار نفر کمتر از تعداد افرادی است که به فیلم اول آن امتیاز داده‌اند و این به معنای آن است که چندین هزار نفر وجود دارند که فیلم اول را دیدند و هنوز به تماشای فیلم دوم ننشسته‌اند. مطمئنا کسانی که فیلم اول را تماشا کردند و از آن لذت بردند باید حتماً به تماشای فیلم دوم بنشینند. اگرچه این موضوع را نمی‌توان درباره فیلم سوم گفت.

۷. فیلم The Departed – محصول سال ۲۰۰۶
collider.com

- ۱.۴ میلیون نفر

مسلماً جای تعجب است که از میان تمام فیلم‌های بزرگ مارتین اسکورسیزی، تنها یکی از آن‌ها برنده جایزه بهترین فیلم شده است و آن فیلم نیز فیلم «رفتگان» است. این اثر سینمایی فیلمی فوق‌العاده به شمار می‌رود و این در حالی است که قبل از آن نیز مارتین اسکورسیزی فیلم‌های بسیار خوبی نیز ساخته است. این اثر سینمایی بازسازی و بازگویی بسیار خوبی از فیلم Infernal Affairs محصول سال ۲۰۰۲ میلادی است و داستان یک بازی تعقیب و گریز میان دو نفر را روایت می‌کند: یک پلیس مخفی که به درون یک گروه مافیا نفوذ کرده و یک مجرم مخفی که به درون اداره پلیس نفوذ کرده است.

این اثر سینمایی در تمام مدت تنش را بسیار بالا نگه می‌دارد و همانند بسیاری از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های جنایی مارتین اسکورسیزی، سریع و شیک است، البته باید گفت که فیلم‌های اخیر مارتین اسکورسیزی همچون فیلم The Irishman و فیلم Killers of the Flower Moon از نظر سرعت روند آرام‌تری دارند. از آنجا که این اثر سینمایی یکی از جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی است، کاملاً قابل درک است چراکه در وب‌سایت IMDb محبوب است. این اثر سینمایی همچنین از نقش‌آفرینی بسیار درخشان و خیره‌کننده جک نیکلسون بهره می‌برد.

۶. فیلم Schindler’s List – محصول سال ۱۹۹۳
collider.com

- ۱.۴ میلیون نفر

در سال ۱۹۹۳ میلادی، استیون اسپیلبرگ یکی از بهترین فیلم‌های هیجان‌انگیز و بلاک‌باستری خودش یعنی فیلم Jurassic Park و همچنین یکی از بزرگترین فیلم‌های درام و تاریخی خودش یعنی فیلم «فهرست شیندلر» را به روی پرده سینماها آورد. فیلم «پارک ژوراسیک» توانست به فروش بسیار خوبی در گیشه دست پیدا کند و این در حالی است که فیلم «فهرست شیندلر» نیز به موفقیت بسیار بزرگی در اسکار دست پیدا کرد و همین نیز سبب شد تا سال ۱۹۹۳ سال استیون اسپیلبرگ باشد.

فیلم «فهرست شیندلر» فیلمی است که به‌خوبی فیلم‌های بیوگرافی است و داستان زندگی واقعی اسکار شیندلر و تلاش‌های او برای نجات جان بیش از ۱۰۰۰ یهودی در طول هولوکاست در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. تماشای این اثر سینمایی آسان نیست اما اهمیت آن توسط جوایز اسکار و تعداد زیادی از افرادی که آن را تماشا کرده‌اند و در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی به آن امتیاز بالایی داده‌اند، مشخص است. از بسیاری از جهات این اثر ممکن است بهترین فیلم ساخته شده توسط استیون اسپیلبرگ باشد.

۵. فیلم The Silence of the Lambs – محصول سال ۱۹۹۱
collider.com

- ۱.۵ میلیون نفر

اگر فیلم «سکوت بره‌ها» اثری ترسناک به شمار می‌رود، پس باید گفت که این اثر سینمایی تنها فیلم در ژانر وحشت به شمار می‌رود که برنده جایزه بهترین فیلم در جوایز اسکار شده است و همین نیز آن را بسیار متمایز می‌کند. ممکن است برخی بگویند که این اثر بیشتر یک اثر جنایی و مهیج است تا یک اثر ترسناک اما باید گفت که این فیلم گاهی اوقات به شدت دلهره‌آور می‌شود و همراه با نقش‌آفرینی بسیار درخشان آنتونی هاپکینز در نقش دکتر هانیبال لکتر است و این در حالی است که تد لوین نیز نقش‌آفرینی دلهره‌آوری از خودش در نقش بوفالو بیل ارائه کرده است.

هر دو قاتل سریالی هستند ولی هانیبال لکتر زندانی است و مجبور می‌شود تا با یک مأمور جوان اف‌بی‌آی با بازی جودی فاستر کار کند تا بتوانند بوفالو بیل را بیابند. فیلم «سکوت بره‌ها» یکی از فیلم‌های نادری است که در آن همه چیز به طرز باورنکردنی در کنار هم قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توان متوجه شد که چرا این اثر توانسته جزو محبوب‌ترین فیلم‌های برنده جایزه اسکار تاریخ باشد و این در حالی است که وجود عناصر ژانر وحشت در آن باعث شده تا نسبت به دیگر برندگان این جایزه متمایز باشد.

۴. فیلم Gladiator – محصول سال ۲۰۰۰
collider.com

- ۱.۶ میلیون نفر

فیلم «گلادیاتور» به طور شگفت‌انگیز از حماسه‌های هالیوود قدیم بهره برده و در عین حال با جلوه‌های ویژه بسیار خوب توانسته اثری را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد که بسیار درخشان و جدید احساس می‌شود. این اثر سینمایی در هسته خودش داستانی بسیار ساده دارد اما داستانی که بسیار خوب روایت شده و شخصیت قهرمانی با بازی راسل کرو دارد که می‌توان با او همدردی کرد و شخصیت شروری با بازی واکین فینیکس دارد که می‌توان از او نفرت داشت.

این اثر سینمایی درباره مردی است که مورد خیانت قرار گرفته و به بردگی فروخته می‌شود و تلاش دارد تا از دشمنی انتقام بگیرد که از آن زمان به قدرتمندترین فرد در روم تبدیل شده است. در طول داستان نیز اکشن‌های هیجان‌انگیزی وجود دارند و بازیگران مکمل بااستعداد نیز توانستند به‌خوبی در نقش‌های خودشان بدرخشند. این اثر سینمایی یکی از بهترین فیلم‌های ریدلی اسکات به شمار می‌رود و کاملاً مشخص است چراکه افراد بسیار زیادی به این اثر امتیاز داده‌اند.

۳. فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King – محصول سال ۲۰۰۳
collider.com

- ۱.۹ میلیون نفر

از میان همه فیلم‌های دیدنی و پر از اکشن که تاکنون برنده جایزه بهترین فیلم اسکار شده‌اند، هیچ کدام به‌خوبی فیلم «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» نیستند. در سراسر سه‌گانه ارباب حلقه‌ها همه چیز به‌تدریج بزرگتر و پرخطرتر می‌شود. در انتهای فیلم اول، گروه اصلی داستان از هم جدا می‌شود و هر کدام راه خودشان را می‌روند و همین نیز این فرصت را به سازندگان قرار می‌دهد تا بیشتر سرزمین میانه را مورد کاوش قرار بدهند و جنگ بین خیر و شر را گسترش بدهند.

باید گفت که موفقیت بسیار زیاد فیلم «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» نشأت گرفته از زمینه‌سازی‌های دو فیلم قبلی است اما با این وجود، باید گفت که این اثر نسبت به دو فیلم قبلی بسیار بهتر بوده است. این فیلم همچنین در این سه‌گانه طولانی‌ترین و درخشان‌ترین اثر به شمار می‌رود و اکشن بیشتری دارد و شاید نسبت به دو فیلم دیگر نیز احساسی‌تر باشد. این یک دستاورد فیلمسازی شگفت‌انگیز است و به طور قابل درکی در بین افراد بسیار زیادی محبوب است.

۲. فیلم The Godfather – محصول سال ۱۹۷۲
collider.com

- ۲ میلیون نفر

فیلم «پدرخوانده» اثر برنده جایزه اسکاری است که واقعاً شایسته آن است و شاید به اندازه فیلم «پدرخوانده ۲» انفجاری و تراژدیک نباشد اما یکی از جذاب‌ترین و بی‌نقص‌‌ترین فیلم‌های تاریخ به شمار می‌رود. این اثر داستان رئیس پا به سن گذاشته خانواده‎‌ای مافیایی را دنبال می‌کند و نشان می‌دهد که او چطور تلاش می‌کند تا امپراتوری و خانواده‌اش را در کنار هم کنترل کند و این در حالی است که او توسط سرنوشت و باندهای رقیب نیز به چالش کشیده می‌شود.

فیلم «پدرخوانده» تقریباً سه ساعت زمان دارد اما جریان بسیار خوبی دارد و حتی یک ثانیه را تلف نمی‌کند و از یک صحنه نمادین به صحنه دیگر می‌رود. فیلم‌های قدیمی‌تر زیادی وجود دارند که وقتی توسط بینندگان جوان‌تر تماشا می‌شوند، چندان مورد تحسین قرار نمی‌گیرند اما به نظر می‌رسد که فیلم «پدرخوانده» همچنان توانسته آن هایپ و هیاهوی خودش را حفظ کند. شهرت این اثر بیشتر شده و از ۹۹.۹۹ درصد فیلم‌های موجود بهتر است. این اثر سینمایی توانسته تحسین بسیار زیادی به دست بیاورد و مطمئنا به این زودی محبوبیت این اثر سینمایی از بین نمی‌رود.

۱. فیلم Forrest Gump – محصول سال ۱۹۹۴
collider.com

- ۲.۲ میلیون نفر

شاید تعجب‌آور باشد اما فیلم «فارست گامپ» بیشترین تعداد رأی را در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی در بین فیلم‌های برنده جایزه اسکار بهترین فیلم به دست آورده است و در رده نخست این رتبه‌بندی قرار گرفته است. افراد بسیار زیادی از تماشای این اثر سینمایی ساخته رابرت زمکیس لذت بردند، فیلمی که داستان مردی منحصربه‎فرد در سال‌های مختلف را روایت می‌کند. دنبال کردن داستان زندگی شخصیت اصلی داستان واقعاً دلنشین است و این در حالی است که این شخصیت در رویدادهای مهم تاریخی نیز دیده می‌شود و فقط کار خودش را انجام می‌دهد و امیدوار است که عشقش به نام جنی به او توجه کند.

این اثر سینمایی فیلمی است که ممکن است مخالفانی داشته باشد و با گذشت سه دهه از زمان اکران آن ممکن است چندان مورد توجه نسل جوان قرار نگیرد اما باید گفت این اثر سینمایی در مرکز خودش نقش‌آفرینی درخشانی از تام هنکس دارد. این در حالی است که دستاوردهای فنی مختلفی که این فیلم به آن‌ها دست پیدا کرده امروزه نیز همچنان چشمگیر هستند چراکه جلوه‌های ویژه سنگینی در آن به کار رفته است. فیلم «فارست گامپ» شاید مورد توجه همه افراد قرار نگیرد اما باید گفت که طرفداران بسیار زیادی در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی دارد.

منبع Collider



برچسب ها :
#Forrest Gump#The Godfather#The Lord of the Rings: The Return of the King#The Silence Of The Lambs#Titanic
نوشتن دیدگاه

Reply 0
1 Like
shared link به اشتراک گذاری instagram shared linkedin shared
shared link نظرات کاربران
بازیهای طراحی شده
تیم جعبه بازی
طراحی و تولید بازیهای ویدئویی ، کامپیوتری ، موبایل و آنلاین
طراحی و تولید برنامه ها با استفاده از قابلیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
داغ ترین اخبار دنیای سرگرمی ، بازی ، کنسول بازی ، سینما ، فیلم و سریال های روز دنیا
آموزش ساخت بازی
support@Gamebox7.com
© Copyright 2021 | GameBox7.com | GBX7 | All rights reserved .