stickyMenu
close
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > اخبار > خبر > ۷ فیلم وسترن برفی تماشایی که نباید از دست بدهید
۷ فیلم وسترن برفی تماشایی که نباید از دست بدهید
درسا 20:06 | 1402/11/22

۷ فیلم وسترن برفی تماشایی که نباید از دست بدهید

اصطلاح «غرب» در کلمه وسترن تمایل دارد بیننده را فورا به یاد زمین‌های غرق آفتاب و خشک بیندازد، به همین دلیل است که دیدن فیلم‌های وسترن برفی در شرایط کولاک‌ همیشه کمی عجیب به نظر می‌رسد.

#seraphim-falls-2006
همان‌طور که گفته شد، وسترن‌ برفی با پالت رنگی سفید، صرفا‌ به خاطر ظاهر بیگانه‌شان متمایز می‌شوند، که اغلب برای برجسته کردن مهجوریت یا اندوهی که در بیشتر فیلم‌های وسترن آفتابی دیده نمی‌شود، استفاده می‌گردد. با این حال، مختصات صحنه به تنهایی یک وسترن نمی‌سازد. آن‌ها اغلب دارای شخصیت‌های اخلاقی پیچیده هستند، حداقل برای تیپ‌های مدرن‌تر. آدم‌های بد جنایتکارانی هستند که همه دوست دارند از آن‌ها متنفر باشند و اغلب حس تعقیب عدالت وجود دارد. در حالی که ممکن است تعداد زیادی وسترن برفی وجود نداشته باشد، هنوز هم چند مورد قابل توجه وجود دارد که باید از این دسته برجسته شوند. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم‌های وسترن برفی را آورده‌ایم که تماشای آن‌ها را برای ادامه زمستان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۷- سرافیم سقوط می‌کند (Seraphim Falls)
#seraphim-falls-2006

- محصول: ۲۰۰۶
- کارگردان: دیوید فون آنکن
- بازیگران: لیام نیسون٬ پیرس برازنان
- امتیاز متاکریتیک: ۶۲ از ۱۰۰
- امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۶ از ۱۰

در حالی که قسمت زیادی از این فیلم در برف اتفاق نمی‌افتد، «سرافیم سقوط می‌کند» از هر محیط منحصربه‌فردی که شخصیت‌ها در آن قرار می‌گیرند استفاده می کند. این داستانی است در مورد بقا، با شخصیت‌هایی که مجبور هستند از نبوغ و ذکاوت خالص خود برای فرار از شرایط بحرانی استفاده کنند. این فیلم یک وسترن برفی تاریک و بی‌رحمانه است که پس از جنگ داخلی اتفاق می‌افتد و بازی موش و گربه بین سرهنگ مورسمن کارور (لیام نیسون) و گیدئون (پیرس برازنان) را به نمایش می‌گذارد. این تعقیب و گریز چیزی فراتر از دنبال کردن پول است، زیرا مخاطب به تدریج متوجه می‌شود که خانواده کارور سال‌ها قبل به طور تصادفی توسط گیدئون کشته شده‌اند.

«سرافیم سقوط می‌کند» نه تنها نیاز اساسی برای زنده ماندن را می‌کاود، بلکه به معمای پیچیده کسی می‌پردازد که همه چیز را به جز زندگی خود از دست داده است، اما حاضر است آن را برای انتقام قربانی کند. این فیلمی برای افراد ضعیف نیست، زیرا تصاویر مکرر آن از خشونت گرافیکی نشان دهنده شور و شوقی است که هر دو مرد در تعقیب و گریز پایدارشان به نمایش گذاشته‌اند. با این حال، پایان آن از نظر محتوایی مناسب است، و باعث می‌شود که این تنش عظیم به طور قابل توجهی نتیجه دهد. تقابل میان نیسون و برازنان مطمئنا ارزش تماشا کردن را دارد.

۶- جرمیا جانسون (Jeremiah Johnson)
#seraphim-falls-2006

- محصول: ۱۹۷۲
- کارگردان: سیدنی پولاک
- بازیگران: رابرت ردفورد٬ ویل گیر
- امتیاز متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰
- امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۶ از ۱۰

رابرت ردفورد بزرگ در فیلم وسترن برفی و ماجراجویانه سیدنی پولاک، «جرمیا جانسون» ساخته سال ۱۹۷۲ بازی می‌کند. یک کهنه سرباز، که در جنگ مکزیک و آمریکا خدمت کرده است، قصد دارد بقیه روزهای خود را به عنوان یک مرد طبیعت در کوه‌های راکی سپری کند. با وجود تمایل شدید به ترک خشونت و کشتار جنگ در گذشته، این شیوه‌ای از زندگی است که ظاهرا نمی‌تواند از آن فرار کند، زیرا با قبیله بدنام کلاغ پس از درگیری که به طور ناخواسته با قبیله و رئیس قبیله، پیراهنش را قرمز می‌کند (خواکین مارتینز)، پیدا کرد وارد دشمنی شد.

«جرمیا جانسون» تمرینی برای خودیابی، مراقبه و داستان مردی است که جایگاه خود را در افسانه‌ها ادعا می‌کند. اکشن در اینجا، در عین سرگرم‌کننده بودن، اغلب پس از دوره‌های طولانی درون‌نگری و نماهای منظره‌ای فوق‌العاده که از طریق دوک کالاگان، فیلمبردار، امکان‌پذیر شده است، رخ می‌دهد. این یک فیلم عمدا روشمند است، فیلمی که از چندین جهت وقت را تلف می‌کند، اما با انجام این کار، فضایی منحصر به فرد می‌سازد که با برخی از فیلم‌های مشابه محبوب‌ترش قابل مقایسه نیست. بازی ردفورد در نقش جرمیا جانسون، حتی باعث ایجاد یک میم اینترنتی محبوب شد.

۵- رودخانه ویند (Wind River)
#seraphim-falls-2006

- محصول: ۲۰۱۷
- کارگردان: تیلور شریدان
- بازیگران: جرمی رنر٬ الیزابت اولسن
- امتیاز متاکریتیک: ۷۳ از ۱۰۰
- امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

«رودخانه ویند» یک وسترن برفی به سبک مدرن‌تر است که در منطقه حفاظت‌شده سرخپوستان رودخانه ویند در دوران مدرن اتفاق می‌افتد. اگرچه این یک داستان کلاسیک “کابویی” نیست، اما جرمی رنر نقش یک شکارچی خشن را ایفا می‌کند که برای اداره خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده کار می‌کند و در حال تحقیق درباره یک قتل تکان‌دهنده است. خشونت شخصیت او و جستجوی بی‌رحمانه‌اش برای عدالت، باعث می‌شود احساس کنیم او به یک وسترن کلاسیک تعلق دارد. با این حال، برخلاف بسیاری از فیلم‌های وسترن کلاسیک، فیلم بی‌عدالتی را نشان می‌دهد که بسیاری از زنان بومی آمریکا از آن رنج می‌برند.

پس زمینه برفی نه تنها یک محیط سرد را ارائه می‌دهد، بلکه مناظر در واقع نقش مهمی در داستان دارند. این در آغاز کلیدی برای آغاز رمز و راز فیلم است و به شخصیت رنر کمک می‌کند تا با عدالت بی‌رحمانه‌ طعنه‌آمیزش به شرور داستان خدمت کند. برای هرکسی که می‌خواهد داستانی را با تمام هیجانات یک وسترن کلاسیک اما با پیچ و تاب مدرن تجربه کند، تماشای این فیلم ارزشمند است.

۴- هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight)
#seraphim-falls-2006

- محصول: ۲۰۱۵
- کارگردان: کوئنتین تارانتینو
- بازیگران: ساموئل ال. جکسون٬ کرت راسل
- امتیاز متاکریتیک: ۶۸ از ۱۰۰
- امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰

«هشت نفرت‌انگیز» که هشتمین حضور کوئنتین تارانتینو در عرصه کارگردانی را رقم زد، داستان یک شکارچی جایزه‌بگیر به نام جان روث (کرت راسل) را روایت می‌کند. روث، همراه با جایزه ۱۰۰۰۰ دلاری خود، به رد راک سفر می‌کند و چند نفر از هموطنان خود را در راه می‌برد. بدون اینکه روث و همراهان جدیدش، مانیکس (والتر گوگینز) و سرگرد مارکیز وارن (ساموئل ال. جکسون) بدانند، توقف آنها در فروشگاه مینی ممکن است در نهایت منجر به مرگ آنها شود.

وسترن برفی مهیج محصول ۲۰۱۶ تارانتینو از بهترین و دست‌کم‌گرفته‌شده ترین فیلم‌های خالق «جکی براون» است. همراه با موسیقی متن ساخته شده توسط آهنگساز استثنایی و فقید، انیو موریکونه، «هشت نفرت‌انگیز» در میان کولاکی بی‌امان در قرن نوزدهم وایومینگ رخ می‌دهد. به عنوان فیلمی که تقریبا به طور کامل در یک مکان می‌گذرد، به شدت بر مهارت تارانتینو به عنوان یک استاد فیلمنامه‌نویسی، همراه با مهارت بی‌اندازه بازیگران روی پرده تکیه دارد. اگرچه برخی سرعت و ریتم فیلم را نقد کردند، نسخه توسعه یافته‌ای که به طور انحصاری در نتفلیکس در دسترس است، فیلم را به چهار قسمت مجزا تقسیم می‌کند و به شخصیت های متعدد آن اجازه می‌دهد در میان تنش کمی نفس بکشند.

۳- از گور برخاسته (The Revenant)
#seraphim-falls-2006

- محصول: ۲۰۱۵
- کارگردان: الخاندرو گونزالز ایناریتو
- بازیگران: لئوناردو دی کاپریو٬ تام هاردی
- امتیاز متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰
- امتیاز IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

آلخاندرو گونزالس ایناریتو، فیلمساز، دومین جایزه اسکار بهترین کارگردانی خود را در سال‌های متوالی پس از فیلم تک‌پلانی «مرد پرنده‌ای» که سال قبل‌ترش برای او به ارمغان آورد، دریافت کرد. او اولین کارگردانی بود که پس از جوزف ال. منکه‌ویچ که به ترتیب سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ جوایز بهترین کارگردانی را دریافت کرد به این افتخار می‌رسید. وسترن برفی «از گور برخاسته» همچنین در نهایت اولین جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای لئوناردو دی‌کاپریو برای بازی او در نقش هیو گلس، یک کاشف و مرزنشین، که توسط شکارچیان همکارش در پی حمله شریرانه و نزدیک به مرگ خرس رها می‌شود، به ارمغان آورد. گلس که چیزی جز میل شدید برای انتقام ندارد، در میان مزارع برفی می‌چرخد تا اوضاع را درست کند.

داستان انتقام‌جویی و قدرت واقعی روح انسان در فیلم «از گور برخاسته» مسحور‌کننده است و به طرز خیره‌کننده‌ای در نور شدید طبیعی توسط فیلمبردار امانوئل لوبزکی، که سومین اسکار خود را برای بهترین فیلمبرداری پیاپی دریافت کرد، فیلمبرداری شده است. شرایط مخاطره‌آمیز و پوشیده از یخ در خط مقدم فیلم قرار دارد، و حجم عظیم تقلای گلس برای زنده ماندن و گرفتن انتقام دائما با شرایط بد آب‌وهوا در مونتانای دهه ۱۸۲۰ به چالش کشیده می‌شود. کافی است بگوییم، اگر به شدت می‌خواهید یک اثر وسترن برفی تماشا کنید، «از گور برخاسته» انتخاب مناسبی خواهد بود. با این حال، آنچه خواهید دید، داستانی هیجان‌انگیز است که توسط یکی از جذاب‌ترین اجراهای لئوناردو دی‌کاپریو تا به امروز انجام شده است.

۲- مک‌کیب و خانم میلر (McCabe & Mrs. Miller)
#seraphim-falls-2006

- محصول: ۱۹۷۱
- کارگردان: رابرت آلتمن
- بازیگران: وارن بیتی٬ جولی کریستی
- امتیاز متاکریتیک: ۹۳ از ۱۰۰
- امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۶ از ۱۰

«مک کیب و خانم میلر»، یک وسترن برفی تجدیدنظر طلب است که داستان قمارباز جذابی به نام رابرت مک‌‌کیب (وارن بیتی) را دنبال می‌کند که فاحشه‌خانه‌ای را در یک شهر معدنی کوچک باز می‌کند. مک‌کیب که مورد احترام مردم شهر است و به خاطر ذکاوت تجاری ظاهری‌اش مورد تحسین قرار می‌گیرد، سرانجام با یکی از کارگران جنسی فاحشه‌خانه‌اش، کنستانس میلر (جولی کریستی) شریک می‌شود. از آنجایی که این زوج تجارت پر‌‌رونقی را اداره می‌کنند، زندگی آنها توسط رقبای بزرگتر و توسط سه شکارچی جایزه‌بگیر در این فیلم بسیار زیبا و عمیقا غم‌انگیز تهدید می‌شود.

لئونارد کوهن تا حدودی دلیلی است که دوست‌داران غربی به «مک‌کیب و خانم میلر» توجه زیادی دارند. کارگردان کانادایی رابرت آلتمن با هنرمند کانادایی تماس گرفت و از او درخواست کرد که اجازه استفاده از آهنگ‌های کوهن را که ناخودآگاه فیلم را همزمان با آنها نوشته بود، داشته باشد. ژرفای شاعرانه کوهن گرمایی را به فیلم اضافه می‌کند. فیلم به طور هدفمند از بسیاری از کلیشه‌های داستانی آشنا که ژانر وسترن در زمان اکران با آنها مرتبط بود، اجتناب می‌کند.

۱- جویندگان (The Searchers)
#seraphim-falls-2006

- محصول: ۱۹۵۶
- کارگردان: جان فورد
- بازیگران: جان وین٬ جفری هانتر
- امتیاز متاکریتیک: ۹۴ از ۱۰۰
- امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰

در شاهکار جان فورد کارگردان و اسطوره وسترن جان وین، «جویندگان»، ما به سفری حماسی از قصاص می‌رویم. در این کلاسیک جاودانه، وین نقش ایتان ادواردز کهنه سرباز جنگ داخلی را بازی می‌کند، یک سرباز مشهور کنفدراسیون و جنگ‌زده که به خانه به تگزاس باز می‌گردد. پس از سرقت گاو توسط گروهی از کومانچ، ادواردز و گروهی از تگزاس رنجرز برای بازیابی محموله‌های دزدیده‌شده خود بیرون می‌روند، اما مستقیما وارد یک تله گمراه‌کننده می‌شوند که خانواده آنها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. اندکی پس از وقایع غم‌انگیزی که در آن کل خانواده‌اش توسط بومیان آمریکایی از بین رفتند، اتان وارد یک بحران روانی می‌شود که توسط حس انتقام و تعصب نژادی تقویت می‌گردد.

این وسترن برفی فیلمی است درباره تراژدی، وحشیگری عظیم، و نفرت تشنه به خون. بازی وین به عنوان قهرمان اصلی فیلم که به اندازه کافی عمر می‌کند تا تبدیل به شرور وحشی‌ای شود که خود کومانچ‌ها را به بودن آن متهم می‌کند، همه چیز را جذاب می‌سازد. میراث و تأثیر این فیلم را نمی‌توان نادیده گرفت. ویژگی های فنی باورنکردنی آن بعدها الهام بخش کارگردانان برجسته‌ای مانند مارتین اسکورسیزی، دیوید لین، سم پکین‌پا، جان هیوستون و جورج لوکاس شد. «جویندگان» به راحتی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های جان وین در ژانر وسترن، به یک فیلم فوق‌العاده تبدیل می‌شود که اتفاقا در یک منطقه برفی نیز اتفاق می‌افتد.

منبع Movieweb



برچسب ها :
#The Revenant#Wind River#Seraphim Falls
نوشتن دیدگاه

Reply 0
1 Like
shared link به اشتراک گذاری instagram shared linkedin shared
shared link نظرات کاربران
بازیهای طراحی شده
تیم جعبه بازی
طراحی و تولید بازیهای ویدئویی ، کامپیوتری ، موبایل و آنلاین
طراحی و تولید برنامه ها با استفاده از قابلیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
داغ ترین اخبار دنیای سرگرمی ، بازی ، کنسول بازی ، سینما ، فیلم و سریال های روز دنیا
آموزش ساخت بازی
support@Gamebox7.com
© Copyright 2021 | GameBox7.com | GBX7 | All rights reserved .